جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۱۰:۳۸

رکوردشکنی در بزرگترین فاز پارس‌جنوبی
تزریق گاز شیرین در فاز ١٢ از مرز ٧٣ میلیون مترمکعب گذشت

ایران دریلینگ: رکورد تزریق گاز شیرین در فاز ١٢ پارس‌جنوبی امروز شکسته شد و از مرز ٧٣ میلیون مترمکعب فراتر رفت. به گزارش ایران دریلینگ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، رسول فلاح نژاد، مجری طرح توسعه فاز ١٢ امروز در جریان بازدید خبرنگاران از پالایشگاه خشکی فاز ١٢ پارس‌جنوبی گفت: با شکسته شدن رکورد تزریق گاز شیرین در فاز ١٢ پارس‌جنوبی، امروز ٧٣ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شد. وی با بیان این که دیروز ٧١ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شده بود، افزود: گازهای سه سکوی A، B، C و بخشی از گاز فازهای ٦ تا ٨ میدان گازی پارس‌جنوبی پس از فرآورش به شبکه سراسری کشور تزریق می‌شود. فلاح نژاد پروژه فاز ١٢ پارس‌جنوبی را از نظر سرمایه‌گذاری و درآمد بزرگترین پروژه صنعت نفت دانست که به مسائل محیط‌زیست در آن توجه ویژه‌ای شده است.

فلاح نژاد یادآور شد: از تیرماه امسال تاکنون ١٠ میلیون بشکه میعانات گازی در هشت نوبت از این فاز صادر شده است. مجری فاز ١٢ پارس‌جنوبی میزان بازیافت گوگرد در این فاز را ٩٩,٦ درصد اعلام کرد و گفت: مشعل‌های فاز ١٢ پارس‌جنوبی به لحاظ رعایت مسائل زیست‌محیطی، در دریا و در مسیر باد نصب شده‌اند. وی ادامه داد: ٦٧ درصد از گاز تزریق شده از فاز ١٢ پارس‌جنوبی از سکوی‌های این فاز تولید شده است و ٣٣ درصد آنها نیز از فازهای ٦ تا ٨ تامین می‌شود. فلاح نژاد با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده پالایشگاه خشکی باید روزانه ٧٥ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کند، اظهار کرد: امروز توانستیم از فاز ١٢ پارس‌جنوبی ٧٣ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کنیم. به گفته وی، امروز حدود ٣٩٠ میلیون مترمکعب گاز از میدان گازی پارس‌جنوبی به شبکه سراسری تزریق می‌شود که این میزان پارسال ٢٨٥ میلیون مترمکعب بود.



  کد خبر : 656
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :